Wat houdt de maandelijkse provisie in bij de aankoop van een flat?

Is dat water/gas/elektriciteit? Of enkel de eerste twee...?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Zullen wel de servicekosten zijn om het portaal een beetje bij te houden etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wat jij zegt, maar ook schoonmaak van de algemene ruimte, indien aanwezig lift gebruik/onderhoud. En onderhoud van schilderwerk buiten kan daar ook bij inzitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval niet jouw eigen elektriciteit. Maar in Amsterdam is het mogelijk dat jouw water er wel in zit (bij een collectieve watermeter)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de aankoop is daar geen sprake van.
Maandelijkse provisie betaal je voor een verzekering.
Dus dat is geen eigenaarsbijdrage voor de vereniging van eigenaren voor onderhoudskosten
13 jaar geleden
Het lijkt me dat als je een appartement koopt met verplichte extra uitgaves , dat de verkopende partij duidelijk moet maken waar je voor betaalt. Als die dat niet precies weet, vraag dan aan de partij aan wie je het moet gaan betalen, vermoedelijk de Vereniging van Eigenaren van het appartement. Het is helemaal niet raar dat je niet weet wat het inhoudt: de term maandelijkse provisie klinkt mij ook niet bekend in oren en de andere antwoord gevers geven ook geen duidelijk beeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"maandelijkse provisie" is idd een ietwat ongelukkige uitdrukking. Een provisie is doorgaans iets dat men verdient en voor eigen genot kan gebruiken (meestal uitgedrukt in geld). Wss bedoelt de verkopende partij servicekosten. Dit geld wordt gestort op een bankrekeningnummer van de vereniging van eigenaren en wordt gebruikt om onderhoud te bekostigen. Iedere eigenaar betaald hier aan mee. Het onderhoud omvat o.a. schilderwerk, maar ook onderhoud aan balkons of aan het dak.